هنگام شروع هر نوع سرمایه گذاری جدید، بازاریابی رسانه های اجتماعی و ترویج آنلاین، به عنوان مهم ترین راه های کارآفرینان برای تبلیغ و عرضه ی محصولات به مصرف کنندگان به شمار می روند. رسانه های اجتماعی در اکثر موارد راهی آسان و مجانی است اما رخ دادن اشتباه در آن نیز امری آسان است. کار آفرینان هنگام ترویج آنلاین تجارت خود، اشتباهات متنوعی را در رسانه های اجتماعی مرتکب می شوند. رایج ترین آن ها در این مقاله آورده شده اند.

۱ . ماندن در گذشته

شما ممکن است در گذشته در سرمایه گذاری های متعددی موفق بوده باشید اما به اشتراک گذاشتن بیش از حد آن ها کار مناسبی نیست. درست مانند هرچیزی در زندگی واقعی، صحبت کردن در مورد گذشته در حد اعتدال مناسب است و بیش از آن نشان دهنده ی تکبر است. این تکبر، دنبال کننده های رسانه های اجتماعی را از شما دور می کند و سبب می شود از سرویس ها یا محصولات شما استفاده نکنند و به شرکت شما صدمه وارد خواهد شد.

  1. منفی گرایی بیش از حد

رسانه های اجتماعی از این جهت که این فرصت را به مصرف کننده می دهند تا درباره ی سطح شخصی شما بداند محیط مناسبی است اما اگر شما شخصیتی باشید که به افراد اجازه می دهید در منفی گرایی خود غرق شوند، آسیب رسان است. همه ی ما در زندگی خود روزها و اتفاقات بدی را تجربه می کنیم اما به اشتراک گذاشتن آن ها محیط مناسبی برای تخلیه ی روحی نیست. مصرف کننده ها به رسانه های اجتماعی به عنوتن مکتنی برای فرار از عصبانیت های روزمره ی خود نگاه می کنند. بنابراین واقعیت های سخت زندگی شما، آخرین چیزی است که می خواهند با آن مواجه شوند. بیان کردن سختی های زندگی و مشکلات شما با سایر مردم سبب از دست دادن دنبال کننده ها و آغاز حرف های زننده و بد خواهد شد.

خود را جای مشتری بگذارید. آیا حاضرید از کسی خرید کنید که صفحه ی اجتماعی خود را محلی برای بحث و جدال گذاشته است؟

  1. عدم توجه کافی به مصرف کننده

درست است که رسانه های اجتماعی مکانی برای حرف زدن به شمار می روند اما مهم تر از آن، محلی برای شنیدن هستند. با رسانه های اجتماعی، بازخورد مصرف کننده را به دست آورید. شما این شانس را دارید تا اطلاعات زیادی که برای کمک به شما برای بهبود سرمایه گذاری تان نیاز هستند را جمع آوری کنید. اگر مصرف کننده ای در موردی اعتراض دارد، آن را بشنوید و به او اطمینان دهید در جهت رفع مشکل تلاش خواهید کرد و آن ها را از دست نخواهید داد.

  1. عدم استفاده از ابزار تحلیلی

ابزارهای تحلیل در رسانه های اجتماعی وجود دارند و به صورت رایگان و یا با قیمت معقول در اختیار شما قرار می گیرند. از آن ها استفاده کنید و میزان تاثیر نوشته ها و پست های خود را ارزیابی کنید. تحلیل کنید کدام یک از پست ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. هر هدفی را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنید، یک ابزار تحلیل برای ارزیابی آن وجود دارد. آن ها را بیاموزید و از آن ها استفاده کنید.

  1. تمرکز روی مطالب اضافی

درست است که در رسانه های اجتماعی می توان محصولات متعددی را در یک زمان معرفی و تبلیغ کرد اما این کار به مرور زمان سبب کاهش دنبال کننده های شما می شود و باعث می شود افراد بدون توجه کافی از پست های شما عبور کنند. تمرکز روی یک محصول مهم، سبب معرفی کامل تر آن می شود و به مخاطب نشان می دهد کدام محصول از اهمیت بالاتری برخوردار است.

منبع:

www.theelpodcast.com

 

تبلیغات

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
شما می توانید از این استفاده کنید HTML برچسب ها و ویژگی ها: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>